Witch of Salem är ett kooperativt spel med Cthulhu-tema. Det har några år på nacken (utgavs första gången 2008) men håller fortfarande bra som ett snabbare och mindre komplicerat alternativ till Arkham Horror.
Spelet har ett mycket vackert bräde som föreställer en del av staden Salem i början av 1900-talet. Tillsammans måste 2-4 spelare besegra monster, hitta portaler och samla ledtrådar om vilken Great Old One som håller på att vakna, innan det är för sent. Om allt detta lyckas (vilket är svårt!) måste slutligen the Great Old One fördrivas med rätt kombination av prylar, och tillräcklig mental hälsa.
På vissa sätt har Witch of Salem mycket gemensamt med så kallade “Euro-games”, det vill säga att det är ganska mekaniskt. Det är viktigt att optimera sin runda, samla resurser och planera ett drag eller två framåt.
Men den spännande miljön, samarbetet och det vackra brädet gör ändå att spelet känns som en sammanhållen och intressant historia. Visst gäller det att försöka vara effektiv, men känslan är ändå att man tillsammans upplever ett äventyr och utkämpar en strid där oddsen ser väldigt dåliga ut…
Från tillverkarens hemsida:
Step back to early 20th Century New England. Here, the horrible “Great Old Ones” mysterious inhabitants of a dark, unfathomable void-seek entry into our world. One of their imprisoned overlords gathers them, just as his worldly servants open portals throughout Arkham for the coming onslaught. Only Salem’s master witch, Robert Craven, holds the key to safeguarding mankind. He plans to gather a team of intrepid scholars to find the hidden portals and close them with powerful magic seals. The noble witch’s elite team must battle the threat of madness, duel the dark servants, tackle mystical challenges, and face their ultimate nemesis: an unidentified Great Old One with an unknown and incalculable strength.
In “Witch of Salem,” you step into the terrifying world of renowned storyteller Wolfgang Hohlbein, a mythos inspired by the tales of H. P. Lovecraft. You play one of the witch’s scholarly allies. Working cooperatively with your cohorts, uncover the secrets of the Necronomicon, combat creeping insanity, defeat the coming Evil, and bar the Great Old Ones from exiting the inter-dimensional abyss.
Witch of Salem is a cooperative boardgame based on Wolfgang Hohlbein’s book series which in turn is based on H.P. Lovecraft’s mythos.
In this game, the players attempt to close all the gates to the other dimensions that have opened in Arkham city and thus preventing the Old One from entering our world. Players need to banish monsters and collect items in order to seal the eight gates before time on the doom-tracker runs out and the Great Old One awakens.
The gameplay follows three steps in a fixed order: bringing new creatures in the game, the player actions and drawing an event card.
The game can be won by succesfully by completing different goals: find out the active Great Old One, seal all eight gates and send a player with the right combination of items to the Great Old One to banish him.
Losing the game cane be done in three different ways: the doom track runs out, the players fail to reveal the Great Old One in time or the players all go insane.
Ett svar till “Witch of Salem”